Nyílt Nap, hogy személyesen győződj meg arról, köztünk a helyed!

Elsődleges fülek

Előadások, laborlátogatások, Technika érdekességei kiállítás várta a pályaválasztás előtt álló középiskolásokat a Műegyetem rendezvényén.

„Csodálatos tömeget látok magam előtt” – hangsúlyozta a BME rektora a Központi épület auláját megtöltő érdeklődők láttán.  Dr. Józsa János a Nyílt Napot megnyitó beszédében ösztönözte a fiatalokat és kísérőiket, hogy „látogassák meg a standokat, menjenek el a karok bemutatóira, előadásaira, vegyenek részt a laborlátogatásokon, valamint bátran kérdezzenek.” Az Egyetem rektora egyúttal reményét fejezte ki, hogy a diákok a felsőoktatási intézmény kiválasztásakor döntésüket „szabadon, de felelősségteljesen” hozzák meg.

Dr. Dunai László, az Építőmérnöki Kar dékánja tájékoztató előadásában rávilágított, hogy a jelenleg 9 tanszékkel működő Kar Magyarországon az egyetlen, amely az építőmérnök képzés „teljes palettáját” lefedi. A műszaki képzők országos összesített rangsorában a 4., a HVG 2015-ös Diploma különszámában a 131 Kar közül a 27., a BME karai között pedig  a 4. helyen szerepel – tudtuk meg.

Az alapképzés továbbra is 8 féléves a BME Építőmérnöki Karán. „Ennek oka, hogy olyan mérnököket képezzünk, akiknek a magyar mérnöki kamara elismer, jogosultságot ad” – magyarázta a Kar első embere, aki ismertetőjében kitért a BSc program felépítésére, a válaszható ágazatokra és a mesterképzésre is.

A második emeleti előadót megtöltő középiskolások a Kar „klasszikus területeit” ismerhették meg a bemutatkozó előadásokból. Dr. Barsi Árpádnak, a Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék vezetőjének a geoinformatika és építőmérnöki ágazat ismertetőjéből kiderült, hogyan szolgálják a műholdak, az űrsikló technológia, vagy éppen a drónok a mérnöki munkát. A diákok a tanszéki projekteken keresztül bepillantást nyerhettek a lézerszkennelés világába is.

„A közlekedésépítés egy egész életen át tartó nagy kaland” – jelentette ki Dr. Kisgyörgy Lajos az Út és vasútépítési Tanszék vezetője, aki előadásában az út és a vasútépítés „szépségeire” és a jövő olyan új „kihívásaira”, mint például a mágnes utak, hívta fel a középiskolások figyelmét. „Az építőmérnök hallgatókat a tervezési és a kivitelezési munkálatokra is felkészítjük tanulmányaik alatt” – erősítette meg.

„Épületek, építmények tervezése, statikai vizsgálata, állandóság, használhatóság, szakterületei a mélyépítés, magasépítés, hídépítés.” Dr. Dunai László, a Hidak és Szerkezetek Tanszék vezetője „legekkel”, különleges szerkezetekkel, valamint néhány hallgatói diplomamunkával adott ízelítőt a szerkezetépítési ágazat sokszínűségéről.

Dr. Hajnal Géza Vízépítési és Vízgazdálkodási Tanszék egyetemi docense a víz jelentőségére hívta fel hallgatóságának figyelmét.  A közönség előadásából megismerhette szerteágazó vízépítő mérnöki feladatokat. Az egyetemi docens hangsúlyozta az elmélet mellett a gyakorlatorientált képzés, a nyári mérőtáborok jelentőségét és a tehetséggondozás fontosságát.

A középiskolások az előadásokat követően bepillantást nyerhettek az Építőmérnöki Kar laborjainak világába is.

Nagy volt az érdeklődés a Kar központi standjánál is. A felsőbb éves hallgatók az epito.bme.hu kérdésére válaszolva elmondták, az érdeklődőket elsősorban az érettségi típusa, a felvételi ponthatárok, a kollégiumi bejutás feltételei és az egyetemi élet érdekelte. A fiatalok örömmel értesültek az első éves hallgatók beilleszkedését és tanulmányait segítő mentorgárdáról és osztályfőnöki rendszerről. A középiskolások tudatos választását jelzi, hogy sokan kérdeztek az elhelyezkedési lehetőségekről is.

Az építőmérnöki szakma világa bemutatkozott a Technika Érdekességei kiállításon is. Az diákok többek között megismerhették a hőkamera működését, a különböző hídtipusokat és talajmintákat vizsgálhattak. A „Szelfizz kobakban játék” nyertesei pedig részvételt nyertek egy különleges kirándulásra az Erzsébet hídba.

Fotó: Papp Helga, Takács Ildikó, Philip János