2020. február 19.
Az összekapcsolt önvezető járművek (CAV-k, Connected Automated Vehicles) terjedésével számos, a mai közúti forgalmat meghatározó jelenség és probléma átalakul vagy megszűnik. Az egymással (V2V) és az infrastruktúrával (V2I) kommunikáló járművek elterjedésével létrejönnek azonban eddig ismeretlen, vagy elméletben ismert de gyakorlati relevancia híján valós körülmányek között nem vizsgált forgalmi helyzetek, amelyek a hálózati elemek felületének, jelzéseinek és közlekedési módok megosztásának újragondolását igénylik. Ilyen lehet a buszsávok és a HOV sávok mintájára létehozható CAV sávok, az okos csomópontok, az okos útszakaszok. Ezek társadalmi haszna a CAV-k adott elterjedési ütemét, és a forgalomban mérhető bizonyos (általában 30 %-nál nagyobb) részarányát feltételezi. Az egyes új jelenségek részletes vizsgálata napjainkban zajlik, ezek közül a hallgató szabadon választhat egyet, amelynek részletes definíciójával, szimulációs vizsgálatával és diszkussziójával foglalkozhat.